Motiváció fogyáshoz. 15 tipp a fogyáshoz akaratgyengéknek - Dívány


Elhoztuk a 10 legjobb motivációt a sikeres fogyókúrához

Mózes Zsófi A gyermekpornográfia fogyasztói a való életben is veszélyt jelentenek a gyerekekre? Sokan vagyunk, akik nagy elánnal fogunk neki a fogyókúrának, de valami mindig közbeszól, eltűnik a motiváció, elfogy az akarat.

motiváció fogyáshoz

Bár tudjuk, a rendszeres testmozgás is nélkülözhetetlen ahhoz, hogy elérjük a kívánt célt, vannak apró trükkök, amikkel az akaraterő terén kihívásokkal küszködők is kibekkelhetik azt az időszakot, amikor éppen nem tudják magukat rávenni az edzésre.

A hajtás után el is olvashatják, mit javasol az iVillage ilyen esetekre! Nassoljon délután!

motiváció fogyáshoz

A washingtoni Fred Hutchinson Cancer Research Center tanulmánya szerint azok a nők, akik délután nassolnak 57 százalékkal több kilótól szabadulnak meg, mint azok, akik inkább délelőtt falatoznak. De van ennek valami logikus magyarázata?

motiváció fogyáshoz

Ismerje be bűneit! A Pennsylvania-i Egyetem tanulmánya szerint azok a nők, akik beismerték, hogy van némi gond az akaraterejükkel, és hogy néha bűnöznek, sokkal több kilótól szabadulnak meg, mint magabiztosabb társaik, akik sziklaként állnak ellen a kísértésnek.

Ez elég furcsán hangzik, de Michelle May, az Eat What You Love, Love What You Eat című könyv szerzője szerint a hibáink beismerése segít abban, hogy felkészüljünk a jövőbeni, esetleges hullámvölgyekre. Irány a napfény!

Bármilyen jó motiváció fogyáshoz vezethet

Az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban megjelent tanulmány szerint a magasabb D-vitamin szint segít abban, hogy feleannyi idő alatt kétszer többet fogyjunk. Vagyis — bár ősszel és télen ezt nem olyan könnyű megvalósítani — naponta próbáljunk meg legalább 20 percet a szabadban tölteni.

Ha pedig erre nincs mód, akkor maradnak a vitaminkészítmények. Váltson kezet! A Dél-Kaliforniai Egyetem kutatói megállapították, hogyha nem azzal a kezünkkel lapátoljuk magunkba a hizlaló ételeket, amit általában használunk, akkor harmadával kevesebb chipset, sütit és egyéb finomságot fogyasztunk, és még hiányérzetünk sem lesz. Az ok: az ügyetlenebb kézzel motiváció fogyáshoz lassabbak vagyunk, és így könnyebben észrevesszük, ha a szervezetünk azt mondja, ennyi elég volt.

  • Egy egyhetes villámdiétát nem nehéz elkezdeni.
  • Fogyjon az ujjaiban
  • Hogyan maradj motivált, amíg fogyókúrázol? Néhány apróság, ami tényleg segít - Fogyókúra | Femina

Stockfresh 5. Az erős íz a barátja!

2. Teszteld magad!

A chicagói Smell and Taste Treatment and Research Foundation szerint a markáns ízű ételek hamarabb eltelítenek, és ezzel naponta kilókalóriát is megspórolhatunk, éves szinten pedig nyolc kilóval is könnyebbek lehetünk.

Vagyis elő a borssal, fahéjjal, erős mustárral és társaikkal, meg a wasabi-bevonatú nassokkal, ha eddig még nem hallottunk volna sehonnan erről a trükkről!

Dugja el! Nem baj, ha néhanapján veszünk magunknak pár fogyás legjobb módja az egész, de ezeket tegyük el olyan helyre, ahol nehezen érjük el vagy nincsenek szem előtt.

Képzeld el milyen hatást gyakorolnál vékonyan ismerőseidre, szeretteidre. Hát nem megéri az erőfeszítés?

Ha a kekszes zacskót mondjuk a legfelső polcon helyezzük el, akkor csak komoly nyújtózkodással érhetjük el, és ha nincs szem előtt, már csak akkor teszünk így, ha tényleg nassolni akartunk és természetesen csakis ebéd és vacsora közt, ugye. Vigyázat, az üveges konyhaszekrény is ellenségnek számíthat, ha ugyanis folyton megakad a szemünk a több tábla csokoládén, akkor nehezebben motiváció fogyáshoz ellen nekik.

A Cornell Egyetem felmérése szerint így 41 százalékkal is csökkenthető a nassolás.

Aggasson mindenhova ételfotókat! Persze, nem mindegy, milyeneket.

Gondold el, hogyan néznél ki vékonyan

A Dél-Kaliforniai Egyetem szakemberei megállapították, ha rendszeresen találkozunk egy motiváció fogyáshoz ételről készült fotóval, akkor egy idő után ellenállhatatlan vágyat érzünk arra, hogy együnk is belőle.

Vagyis nincs más teendőnk, olyan felvételekkel kell körülvennünk magunkat, amelyek egészséges ételeket ábrázolnak, és már át is programoztuk az agyunkat. Reménykedjünk abban, hogy senki nem kezd el cukkolni amiatt, hogy még képernyővédőnek is zöldséges csendéletet állítunk be. Nassolás helyett igyon egy pohár vizet!

Ha felkelés után megiszunk egy nagy pohárnyi vizet, akkor az elkövetkezendő három órában biztos, folyadék fogyásának módjai nem eszünk majd többet a kelleténél - állítják a Stanford Egyetem kutatói, akik azt bizonyították, hogy a reggeli nassolásért hetven százalékban nem az üres gyomor, hanem a dehidratáció a felelős.

Ez a megoldás amúgy nemcsak reggel érvényes, nap közben is érdemes megtartani: ha úgy motiváció fogyáshoz, szüksége van egy csík csokoládéra, igyon előbb egy pohár vizet, mert lehet, hogy csak szomjas. Legyen a közelben nyers zöldség, gyümölcs!

Már mi is írtunk korábban arról, hogy mennyivel könnyebb elfogyasztani a napi rendes zöldség és gyümölcsadagot, ha előre megpucoljuk, feldaraboljuk, és karnyújtásnyi közelségben van. Az Illinois-i Egyetem kutatása szerint évente több mint 5 kilót is fogyhatunk, ha mindig van a közelben pár hasáb répa, uborka, paprika és egyéb finomságok.

Motiváció fogyáshoz

Stockfresh Fizessen készpénzzel! Bár egyre jobban elterjed a bankkártyás motiváció fogyáshoz, sokkal könnyebb követni, hogy mennyi pénzt is verünk el, ha nem egy műanyag kártyával egyenlítjük ki a számlát. A Cornell Egyetem kutatóinak megfigyelése szerint azok, akik az élelmiszerüzletben készpénzzel fizetnek, sokkal több egészséges terméket vesznek. Igyon keskeny pohárból! Ugyancsak a Cornell munkatársai állapították meg azt, hogy a keskeny, de motiváció fogyáshoz pohárral könnyen átverhetjük az agyunkat, és így 25 százalékkal kevesebb iszunk nagy kalóriatartalmú üdítőitalokból, ami nem elhanyagolható szempont, hiszen így évente 4,5 kilótól is megszabadulhatunk.

A magyarázat?

1. Ne erőlködj görcsösen!

A vékony, keskeny poharakba ugyan kevesebb folyadék fér, mint a szélesebb társaikba, de az agyunk ezt is úgy könyveli el, hogy megittunk egy tele pohárnyi italt. Tegyük azért hozzá, ha valóban fogyni akarunk, akkor a legtutibb módszer, hogy semmilyen pohárból nem iszunk nagy kalóriatartalmú üdítőket.

Szagolgasson citrust! Kanadai kutatók szerint a nők legalább 50 százaléka nem bír ellenállni a nassolási kísértésnek stresszhelyzetben. Ez könnyen kiküszöbölhető, ha egy tálkányi citrusillatú potpourrit helyezünk el a közelünkben.

motiváció fogyáshoz

A chicagói Smell and Taste Treatment and Research Foundation szerint ez az illat ugyanis megnyugtat, és akkor is higgadtak tudunk maradni, amikor eluralkodik körülöttünk a káosz. Állítólag két percnyi szaglászás elég ahhoz, hogy ne akarjuk ételbe fojtani a bánatunkat. Egye meg a héját! Brazil kutatók szerint ha nem hámozzuk meg az almát, akkor már napi egy-két gyümölcs elfogyasztása is segít fogyni, anélkül, hogy bármi mást is megváltoztatnánk az étrendünkben.

Mentális tréning - így állítsd át az agyad, ha fogyni szeretnél

Mindez az almahéjában található urzolsavnak köszönhető, ez a hatóanyag ugyanis növeli a jó zsírégető izomszövet és a barna zsírszövet mennyiségét a szervezetben.

Motiváció fogyáshoz kanálnyi mogyoróvaj Most már itthon is egyre többfelé lehet kapni mogyoróvajat, ami a UCLA kutatásai szerint szintén segíthet abban, hogy sikeresen szálljunk szembe a felesleges kilókkal. Ez ugyan maga is egy kalóriabomba, de olyan "tömős", hogy ha étkezés előtt bekapunk egy kanálnyit, akkor biztosan nem zabáljuk túl magunkat a soron következő főétkezéskor, mert segít elérni a megfelelő telítettségérzetet.

Álmodozzon a jövőről!

3. Fotótipp

Egy texasi egyetem kutatása szerint érdemes pár percet szánni arra, hogy kicsit elmerengjünk az álmainkon, a terveinken, mert akkor 44 százalékkal kevesebbet eszünk, amikor valami hizlaló étel kerül elénk. Azok a résztvevők, akiket arra kértek, hogy a jövő helyett inkább a múltban mélyedjenek el, sokkal többet ettek, amikor valami csábító étel közelébe jutottak.

Szerző: Teremy Alex A motiváció fogyáshoz nem könnyű, tulajdonképpen nagyon nehéz. Amióta a diéta és fogyás körül forognak a mindennapjaim egyre jobban látom, hogy nem az a kihívás manapság, hogy ki hány kilót fogyott, hanem, hogy megvan-e a megfelelő motiváció fogyáshoz nálad. Sokkal, de sokkal nehezebb megtalálni a megfelelő motivációt manapság, hiszen nagyon sokan homokba dugják a fejüket.

Timothy Wilson, a Redirect: The Surprising New Science of Psychological Change című motiváció fogyáshoz szerzője szerint a múlton való merengés nem motiválja arra az embereket, hogy változtassanak a viselkedésükön, ellentétben azzal, ha pozitívan tekintünk a jövőbe. Oszd meg másokkal is!